Na kampanię SEO składa się spora liczba procesów optymalizacyjnych. Pełnię działań możemy jednak podzielić na trzy najważniejsze etapy: analizę, realizację zadanie, a także monitorowanie wyników. Skuteczne pozycjonowanie stron oferują nam doświadczeni specjaliści, ale część zadań jesteśmy w stanie wykonać samodzielnie. Warto jednak dowiedzieć się więcej o technikach pozwalających wpływać na ranking wyników wyszukiwania. Sprawdźmy, jakie zadania wchodzą w skład poszczególnych etapów pozycjonowania strony.

Etap 1: Audyt SEO i analiza konkurencji

Do uzyskania satysfakcjonujących efektów potrzebna jest staranna analiza problemu. Specjalista SEO rozbiera naszą stronę na czynniki pierwsze, sprawdza profil linków, a także zestawia naszą domenę ze stronami konkurencji. W ten sposób możliwe jest spersonalizowanie działań i dostosowanie ich do konkretnych potrzeb wybranej strony internetowej. Ponadto, w pierwszym etapie współpracy informujemy, jaki jest nasz budżet na skuteczne pozycjonowanie stron. Specjalista SEO dobiera działania, których koszt mieści się w wyznaczonym limicie.

Etap 2: Pozycjonowanie strony internetowej

O poszczególnych technikach pozycjonowania moglibyśmy pisać bardzo długo. Na pozycję naszej strony w wyszukiwarce wpływa bowiem mnogość czynników: liczba linków prowadzących do strony, linkowanie wewnętrzne, czas wczytywania, poziom bezpieczeństwa i prywatności użytkowników, a także jakość materiałów dostępnych na stronie. Innymi słowy, algorytm Google coraz lepiej rozróżnia rzetelne serwisy od typowych zaplecz o niskiej jakości.

Po dokładnej analizie problemu, specjalista SEO dobiera odpowiednie narzędzia i techniki i przechodzi do konkretnego działania. Pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie to czasochłonny proces. Dokładny czas współpracy zależy od naszego kapitału. Tak naprawdę, pozycjonowanie nigdy nie dobiega końca. Tutaj warto sobie uzmysłowić, że każdego dnia rywalizujemy z konkurencją, która również może skorzystać z usług doświadczonych specjalistów SEO.

Etap 3: Monitorowanie uzyskanychwyników

Po przeprowadzeniu konkretnych działań, specjalista SEO sporządza raport, w którym informuje nas o uzyskanych wynikach. Wiele firm gwarantuje nam wymierny efekt w postaci uzyskania TOP 3 na wybranych frazach kluczowych. Fachowcy często dzielą się również cennymi poradami, które ułatwią nam samodzielne pozycjonowanie bloga w przyszłości. Jak już wspomnieliśmy, proces ten nie dobiega bowiem końca. Konieczne jest stałe monitorowanie wyników oraz reagowanie na ewentualne zmiany w rankingu wyników wyszukiwania.

Dysponując wiedzą uzyskaną od specjalisty SEO, możemy zadbać o regularne aktualizowanie strony, a także budowanie wizerunku w mediach społecznościowych. To wszystko pozwala podtrzymać wysoką pozycję naszej strony i chroni przed spadkami. Skuteczne pozycjonowanie stron otwiera przed nami szereg możliwości w aspekcie zarabiania na reklamach.

Trzy najważniejsze etapy pozycjonowania strony internetowej