Samo SEO w Google vs cała strategia marketingu online

Wyszukiwarka Google to elementarne źródło informacji w Necie, a co za tym idzie w ogóle - ponieważ to Internet jest już podstawowym źródłem informacji w ogóle. Google wytwarza około 90% ruchu w sieci . Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce ażeby miała ona czołowe miejsca w wynikach Google.

Aby strona mogła odnaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na której nam zależy, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane też jako pozycjonowanie witryny WWW. O ile SEO to jak sama nazwa wskazuje optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie” jest szersze – zawiera wszystkie działania zmierzające do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania składa się nie jedynie optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz też budowanie profilu odsyłaczy zwrotnych – czyli off-site.

Natomiast same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane rezultaty - albo to bezpośrednio sprzedażowe lub też promocyjne bądź inne.

Witryna musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem internautów . Należy zadbać o treść, UX, szybkość ładowania witryny , mobilność. Nawet jeśli nasza strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to bez zadbania o te kwestie internauci po wejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich zrobione i szybko z niej wyjdą .

Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak i algorytm wyszukiwarki Google.

Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, lub strona stoi się sama. Lub jeśli wchodzili żeby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to wykonała ona wrażenie o jakie tobie chodzi.

O co zadbać oprócz  SEO 

Audyt strony internetowej pod kątem SEO

Audyt seo strony to pierwsza rzecz, która wykaże Tobie błędy na stronie związane z wyszukiwarką oraz da Ci obraz strategii, jaką powinieneś obrać rozpoczynając działania pozycjonerskie dla swojej witryny.

Przede wszystkim  treść

Wartościowe, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać albo po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.

Treść to także zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, ale nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.

Zadbaj o UX - czyli User Experience

Twoja witryna winna być czytelna, nawigacja powinna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, strona musi wyświetlać sie bezproblemowo na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji witryny nie może powodować kłopotów.