Potwierdzono już, że odpowiednio dobrane słuchawki wpływają zarówno na komfort pracy telemarketera, ale też na jego wydajność pracy. Specjalistyczne urządzenia dla call center, posiadają wiele funkcji, które pozwalają usprawnić obsługę połączeń, natomiast dzięki ich budowie, możliwe jest wykonywanie innych czynności w tym samym czasie. Co powinniśmy wziąć pod uwagę, kiedy planujemy kupić profesjonalne słuchawki do telefonu z mikrofonem?

Wysoka jakość dźwięku

Wszystkie słuchawki do telefonu , powinna charakteryzować odpowiednio wysoka jakość dźwięku, aby rozmówcy mogli siebie doskonale rozumieć. Co więcej, podnosi to też pewność siebie samego konsultanta. Jeśli na linii pojawią się jakiekolwiek zakłócenia, istnieje ryzyko, że klient przerwie przedwcześnie rozmowę, gdyż nie będzie on w stanie niczego zrozumieć. Jeśli postawimy na słuchawki przewodowe lub bezprzewodowe z jakością dźwięku HD, wyniki biura call center mogą zwiększyć się kilkukrotnie, a to podbije także profesjonalizm marki oraz zachęci każdego klienta do kontynuowania rozmów telefonicznych z konsultantami.

Tego typu urządzenia, zazwyczaj bazują na nowoczesnych technologiach, które wydatnie poprawiają jakość dźwięku w trakcie połączenia telefonicznego. Istnieje kilka funkcji, które powinny być przez nas szczególnie pożądane:

- Cyfrowe przetwarzanie dźwięku – pozwala to na uzyskanie naturalnego brzmienia głosu, co wpływa też na zaufanie klienta, a co za tym idzie wszystko może przebiegać w pełni profesjonalnie i zgodnie z obowiązującymi procedurami.

- System redukcji szumów z otoczenia – jest to technologia, która ma za zadanie wyciszyć wszelkie hałasy dobiegające z otoczenia w taki sposób, aby nie były one słyszalne dla rozmówcy. Będzie to przydatne szczególnie w dużych pomieszczeniach, gdzie jednocześnie rozmowy prowadzi spora liczba konsultantów. Dzięki tej funkcji, telemarketer jest dobrze rozumiany, gdyż żadnego napływające dźwięki go nie zagłuszają.

Słuchawki do telefonu dla biura obsługi klienta i call center – jakiego wyboru dokonać?

Opcje dodatkowe, które mogą większych wydajność pracy

Specjalistyczne słuchawki do call center wraz z wbudowanym mikrofonem, często posiadają różne funkcje dodatkowe, które wydatnie usprawniają przebieg rozmów. Warto zwrócić uwagę np. na słuchawki podłączane przez złącze USB, które zaopatrzone są w specjalny pilot. Pozwala to o wiele sprawniej zarządzać połączeniami (odbierać, wykonywać i kończyć). Co więcej, możliwe jest też wyciszanie dźwięku, regulacja głośności i wiele innych opcji, które pomagają w obsłudze połączenia. Jeśli postawimy na funkcjonalne słuchawki, na pewno wzrośnie też wydajność pracy telemarketera, a to bezpośrednio przełoży się też na lepsze wyniki całej firmy.

Wygoda i ergonomia na stanowisku pracy w call center

Każde polecane słuchawki, muszą spełniać zasady ergonomii. Jako, że jest to najczęściej główne narzędzie pracy, musi być nie tylko bezpieczne dla zdrowia, ale też gwarantować komfortowe warunku podczas wykonywania obowiązków, szczególnie kiedy na samo wykonywanie połączeń poświęca się wiele godzin. Znajdziemy zapewne dobre słuchawki bezprzewodowe od znanych producentów, które wykonano z bardzo lekkich materiałów. Pozwoli to nie obciążać szyjnego odcinka kręgosłupa użytkownika. Cenne będzie też posiadanie technologii, które chronią słuch przed nieprzewidzianymi wzrostami natężenia dźwięku.

Kiedy sięgamy po profesjonalne słuchawki do call center, musimy mieć na uwadze jakość dźwięku, ergonomię o raz funkcjonalność. Będą to kwestie najważniejsze. Najlepiej oczywiście wybierać te modele, które oferowane są przez firmy specjalizujące się w dystrybucje tego typu urządzeń.