UM Łomża: Obwodnica Łomży coraz bliżej

2 min czytania

Przejdź do fotogalerii

Prezydent Mariusz Chrzanowski widzi ogromną szansę dla miasta w powstaniu trasy S61. Umowa została podpisana w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka

  • Październik 2016 rok. Konferencja, podczas której ówczesna premier polskiego rządu Beata Szydło podpisała skierowanie na realizację obwodnicy Łomży

W Łomży podpisano umowę na realizację ostatniego odcinka przyszłej trasy S61 Via Baltica. Trzynastokilometrowy fragment od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno stanowiący obwodnicę miasta ma kosztować prawie 526 mln zł. Jego budowa potrwa przez najbliższe 3 lata.

Budowa drogi ekspresowej S61 Via Baltica jest jedną z kluczowych inwestycji dla Łomży. Odciążyłaby przede wszystkim ruch tranzytowy, koncentrujący się teraz na centrum miasta. Prezydent Mariusz Chrzanowski, który wielokrotnie zabiegał o budowę obwodnicy Łomży nie ma wątpliwości, że jej powstanie przyczyni się do dalszego rozwoju Łomży i regionu. - Dogodne połączenie drogowe stworzy szansę na pozyskanie nowych inwestorów mówi i dodaje, że realizacja Via Baltica podniesie poziom bezpieczeństwa w mieście oraz zwięszy komfort życia jego mieszkańców.

Odcinek Łomża Zachód do węzła Kolno, zaprojektuje i zbuduje włoska firma TOTO. Powstaną tam trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy, 1200-metrowy most nad Narwią. Blisko 13-kilometrowy fragment będzie posiadał dwujezdniową drogę ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i odporną na koleinowanie nawierzchnią z betonu cementowego (za wyjątkiem obiektów mostowych i istniejących już obwodnic). Jego realizacja będzie kosztowała ponad 525,6 mln zł.

Umowę z wykonawcą podpisał dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Wojciech Borzuchowski w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, który zapewnił, że cała trasa od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku, ma być gotowa przed końcem 2021 r.

Autor: krystian