Woda w Łomży nadal nie nadaje się do picia na kilku ulicach sprawdź szczegóły

Łomża wciąż mierzy się z problemami dotyczącymi jakości wody. Mieszkańcy kilku ulic muszą zachować szczególną ostrożność, a MPWiK nie ustaje w wysiłkach, by jak najszybciej przywrócić pełną dostępność bezpiecznej wody pitnej.
- Aktualna sytuacja wodociągowa w Łomży – które ulice nadal objęte ograniczeniami
- MPWiK intensyfikuje działania naprawcze i wspiera mieszkańców Łomży
- Codzienny monitoring i komunikacja z mieszkańcami Łomży
Aktualna sytuacja wodociągowa w Łomży – które ulice nadal objęte ograniczeniami
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Łomży wraz z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną podtrzymują decyzje dotyczące jakości wody z wodociągów na wybranych ulicach miasta. Woda pobierana z sieci przy ulicy Stacha Konwy, Wojska Polskiego (od Ronda Kościuszki do ul. Marii Skłodowskiej-Curie) oraz Dworna nadal nie nadaje się do spożycia. Mieszkańcy tych rejonów powinni korzystać wyłącznie z wody butelkowanej lub przegotowanej.
Z kolei mieszkańcy ulic takich jak Sadowa, Polowa, Sienkiewicza czy osiedla Bohaterów Monte Cassino mogą używać wody po jej wcześniejszym przegotowaniu. To ważne przypomnienie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
MPWiK intensyfikuje działania naprawcze i wspiera mieszkańców Łomży
Od 14 lipca trwa intensywne czyszczenie sieci wodociągowej prowadzone przez specjalistyczną firmę Aquaclean. Pracownicy MPWiK systematycznie monitorują jakość wody, zwiększają dawkę chloru i przeprowadzają płukanie sieci, aby poprawić stan wodociągów. Na terenie miasta działają trzy chloratory, które pomagają utrzymać odpowiedni poziom dezynfekcji.
Dla wygody mieszkańców uruchomiono punkt dystrybucji wody butelkowanej na parkingu przy ulicy Wiejskiej, gdzie codziennie od godziny 14:00 do 17:00 można otrzymać niezbędną ilość wody pitnej. Ponadto, MPWiK ustawia i uzupełnia zbiorniki z wodą pitną w strategicznych miejscach, m.in. na skrzyżowaniach ulic Dworna/Sikorskiego oraz Wojska Polskiego przy kinie.
Firma zachęca również do zgłaszania adresów osób potrzebujących dostawy wody bezpośrednio do domu – to ważny krok, by pomóc tym najbardziej potrzebującym.
Codzienny monitoring i komunikacja z mieszkańcami Łomży
MPWiK wraz z Sanepidem codziennie pobierają próbki wody z różnych punktów sieci wodociągowej. Wyniki analiz są znane po upływie 24 godzin od pobrania próbek, co tłumaczy czas oczekiwania na aktualizacje stanu jakości wody. Kolejne informacje będą przekazywane mieszkańcom po jutrzejszym spotkaniu sztabu kryzysowego.
Dodatkowo spółka uruchomiła system powiadomień SMS dla odbiorców usług wodociągowych – każdy klient może dopisać swój numer telefonu za pośrednictwem strony internetowej MPWiK, aby być na bieżąco z najważniejszymi komunikatami dotyczącymi jakości wody.
Na podst. Urząd Miejski Łomża
Autor: krystian