Ile kosztuje strona internetowa?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz mniejszą, czy większą firmę zadbaj o swoje miejsce w sieci. Dziś własna strona obok Social Mediów oraz adresu na mapie Google jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na komunikowanie się z potencjalnymi klientami. Firmowy serwis stanowi więc ważną inwestycję dla biznesu. Przeczytaj i sprawdź, od czego zależy cena witryny internetowej. Dowiedz się, co będzie niezbędne do jej uruchomienia, a także komu warto powierzyć realizacje projektu WWW.
Dlaczego warto zainwestować we własną stronę internetową?
Prowadzisz biznes i chcesz być tam, gdzie potencjalni klienci? W takim razie musisz przenieść swoją działalność do Internetu. W końcu nie bez powodu, aż 71,3% przedsiębiorstw w Polsce w 2020 roku miało już własne strony WWW. Dołącz do nich, a dotrzesz do internautów, którzy wykorzystują sieć do wyszukiwania informacji o produktach i usługach. Nie przegap tej szansy firmowa witryna to najlepsza wizytówka Twojej oferty.
Tworzenie stron internetowych wymaga inwestycji, ale warto pamiętać, że wydatek ten przynosi jednak wymierne korzyści. Nowoczesna witryna WWW pozwala pozyskać nowych klientów. Jeśli zostanie zaprojektowana z myślą o potrzebach użytkowników, to może dodatkowo realizować inne równie ważne z perspektywy biznesu cele. Jednocześnie będzie więc:
- skutecznym kanałem sprzedaży,
- źródłem danych o klientach,
- bazą wiedzy o firmie i ofercie,
- miejscem działań marketingowych,
- łącznikiem między marką a odbiorcą,
- pierwszym krokiem do pozyskania kontaktu.
Promuj swoją działalność i wykorzystaj nieograniczone możliwości online. Postaw na nowoczesną stronę internetową i powierz jej stworzenie agencji. Specjaliści zapewnią również bieżącą obsługę oraz ochronę Twojej witryny, gdy Ty zajmiesz się rozwojem swojego biznesu.
Od czego zależy cena strony internetowej?
Z pewnością zastanawiasz się, ile trzeba zapłacić za stworzenie strony WWW. Niestety, trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Kłopot z oszacowaniem kosztów wynika z faktu, że każda witryna ma unikalny cel i charakter, a wiele zależy od liczby elementów oraz dodatkowych opcji, które mają się znaleźć w serwisie.
Wydatek związany ze stworzeniem oraz wdrożeniem internetowego portalu wiąże się z dużymi rozbieżnościami, które wynikają z następujących czynników:
- rodzaj strony wielkość i cel serwisu wpływa na koszt usługi;
- wykonawca istnieje kilka możliwości stworzenia strony, a każda z nich jest wyceniana indywidualnie;
- stopień skomplikowania projektu liczba zastosowanych funkcjonalności oraz zaangażowanych w wykonanie usługi specjalistów jest uwzględniana w cenniku;
- liczba podstron każda nowa zakładka to dodatkowy czas i praca wykonawców, więc wraz ze wzrostem ich liczby rośnie również cena za projekt WWW;
- rodzaj CMS-a : panel administratora umożliwia wprowadzanie zmian w treściach, a im większe oczekiwania wobec możliwości edycji, tym wyższy koszt strony;
- czas realizacji : każda godzina poświęcona na wdrożenie serwisu kosztuje, a im bardziej skomplikowany i wymagający projekt, tym więcej czasu należy zainwestować w wykonanie usługi,
- ilość treści : im bogatsza zawartość na stronie, tym bardziej rośnie również ostateczna cena projektu.
Sam projekt to jednak nie wszystko. Wśród dodatkowych kosztów związanych z wdrożeniem i prowadzeniem firmowej witryny wymienia się opłatę za domenę (unikalny adres WWW), hosting (miejsce na serwerze), certyfikat SSL (gwarant bezpieczeństwa w sieci), technologię RWD (dopasowanie do różnych ekranów), pozycjonowanie strony internetowej (budowanie widoczności w wyszukiwarkach).
Rodzaje stron WWW a cena
Jak widzisz, wykorzystana technologia oraz wielkość serwisu mają ogromny wpływ na cenę strony internetowej.
Nie dziwi więc, że najprostsze witryny tzw. one-page, generują najmniejsze koszty. Można je stworzyć samodzielnie w kreatorach, ponieważ mają wyłącznie stronę główną. Powstałe za najmniejszą stawkę serwisy nie są unikatowe, brakuje im wielu funkcjonalności i łatwo giną wśród konkurencji.
Dla firm lepszą opcją są bardziej rozbudowane witryny z systemem CMS, który umożliwia samodzielną edycję zawartości. Przystosowanie do wyświetlania na mobilnych urządzeniach czy też możliwość bezpłatnej aktualizacji to istotne zalety, które składają się jednocześnie na dużo wyższą cenę za projekt WWW.
Nie bez przyczyny najwięcej zapłacisz za strony nowoczesne, atrakcyjne i unikalne. W tej kategorii trudno mówić o górnej granicy pod względem kosztów. Większa inwestycja gwarantuje jednak witrynę dopasowaną do Twoich oczekiwań, przyjazną dla użytkowników oraz zoptymalizowaną pod wyszukiwarki.
Cena strony WWW a wykonawca komu zlecić wykonanie witryny?
Unikalna, zawierająca aktualne i wartościowe treści oraz atrakcyjna właśnie taka strona może przynieść sukces Twojej firmie w sieci. Stąd też decyzja, komu zlecisz wykonanie witryny, będzie miała ogromny wpływ nie tylko na poniesione koszty, ale również rozwój serwisu w przyszłości. Możesz w tym celu skorzystać z 3 popularnych opcji.
1. Kreatory stron WWW
Jeśli Twoim celem jest minimalizacja kosztów, a do tego nie masz wystarczającej wiedzy informatycznej, to kreatory mogą okazać się dla Ciebie interesującym rozwiązaniem. Dzięki nim zbudujesz prostą witrynę na podstawie standardowego szablonu.
Chociaż wyjątkowo łatwo skusić się na opcję czasami nawet darmowej strony, to należy pamiętać, że bezpłatne generatory wiążą się z licznymi ograniczeniami szczególnie w zakresie rozwoju projektu w przyszłości. W tym przypadku nawet płatne wersje nie gwarantują wysokiej jakości usługi.
2. Platformy oparte o CMS
Na rynku dostępne są 3 najpopularniejsze rodzaje CMS-ów, czyli systemów zarządzania treścią. Tego typu oprogramowanie pozwala tworzyć, edytować i zarządzać zawartością stron internetowych. Cena jest tu uzależniona od wielu czynników. Należy pamiętać, że za zaawansowane funkcje należy tutaj dopłacić, a dodatkowo również za hosting i domenę. Obsługą takiej witryny musisz zająć się samodzielnie lub zlecić ją podwykonawcom.
Na rynku możesz wybierać spośród platform SaaS (tzw. CMS-y chmurowe), Open Source (z otwartym kodem źródłowym) oraz dedykowanych które są zdecydowanie najdroższym i najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem.
3. Agencja SEO i SEM
Poprzednie rozwiązania wymagają od Ciebie dodatkowych inwestycji w hosting, domenę oraz kolejne funkcje i działania marketingowe np. pozycjonowanie. Nawiązanie współpracy z WeNet rozwiązuje ten problem. Specjaliści zajmą się bowiem nie tylko budową strony, ale również jej bieżącą obsługą i ochroną. Dzięki współpracy z agencją SEO i SEM zyskasz:
- wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna,
- szeroki wybór pakietów oraz domenę i hosting w cenie,
- projekt dostosowany do Twoich oczekiwań i potrzeb,
- nowoczesną i atrakcyjną stronę, która sprzedaje,
- stabilną, bezpieczną, mobilną i szybko działającą witrynę.
Ten bogaty pakiet usług to najbardziej elastyczna opcja Ty ustalasz, jak ma wyglądać strona i ile jesteś w stanie zapłacić, a agencja przygotowuje dla Ciebie ofertę z indywidualną wyceną. Nie czekaj wejdź na WeNet.pl i dowiedz się więcej.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski